Laatste dagen in Buenos Aires - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van RonenAnnet - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Buenos Aires - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van RonenAnnet - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Buenos Aires

Door: Annet

21 December 2014 | Uruguay, Colonia del Sacramento

Dag volgers van onze reis, zijn jullie al aan een update toe of juist extra druk met afronden van werk, en voorbereidingen voor Kerst en leuke uitjes? Fijne dagen alvast, onze kerstblog is in de maak.

Wij hebben net ruige bootreis achter de rug, we dachten dat de oversteek naar de andere kant van de baai een leuk tochtje zou zijn, niet dus...Op advies van Nicholas zijn we in echt een prachtig klein hotel aan de kust in Colonia, een stadje dat ons doet denken aan West op Terschelling: veel wind, regen ook jaja, kleine straatjes en doorkijkjes naar de zee! Heerlijk even schone lucht na twee weken grote stad en te dicht op en in het verkeer. Ron kent nu het gratis fietsenplan van Buenos Aires, en we kennen de Subte (metro) Nu uit ons hoofd. Ik heb met veel plezier een cursus Spaans gedaan en het effect ervaren van 4 uur per dag intensief les. het werkt! niveau A1 gehaald! en houd nu een levendige conversatie met de taxichauffeurs! Ons tweede airbenb adres was ook helemaal goed. De verhuurders bleken tango-docenten en het huis had een prachtige kleine dansruimte...dus er zijn tangostappen gezet! Rons' basis is er als oud-ballroomdanser, ik hoefde alleen maar te volgen, zo makkelijk is dat!

Dear followers of our blog abroad. We learned to like and sometimes even love Buenos Aires, a city we have spent two weeks in 2 different locations. A classical concert with female conductor Patricia Pitchulu in beautiful theatre Avenida was a highlight, catching a cab on the street as well. The citycentre is empty in the weekends and at night, and busy and hot hot at weekdays. I took a course in Spanish in a beautiful old building and are surprised how much I learned! The garbage of the city is separated after collecting by the really poor, you cannot imagine the mess on the streets, and there is a system to clean the city more or less at night. We had dinner with Nicholas again
Last night and we realised we were Sad to say goodbeye. You know how Nice it is to have friends abroad! Our next blog is a Xmas-card..

Liefs, love, un bezos, Annet & Ron

• 21 December 2014 - 18:00

Hannie En Hettie:

Lieve Ron en Annet
    We volgen met veel plezier jullie blog.
    Wij wensen jullie fijne kerstdagen en een gelukkig nieuw jaar.
    Als de oliebollen goed worden zullen we wat invriezen.
    Liefs H en H.

• 21 December 2014 - 19:09

Manja:

haha, alleen maar te volgen...en dat uit de mond van een hoogopgeleide vrouw. Het wordt tijd dat je terugkomt, even wat bijspijkeren :)
    Jan en ik zijn weer naar een concert van Dayna Kurtz geweest, dit keer bijna thuiswedstrijd: vorige week in Lux. Het was wat voor jullie geweest. Morgen weer een dagje op en neer naar de camping. We volgen jullie, so long,
    liefs, Manja en Jan

• 21 December 2014 - 20:00

Candida:

Lieve Annet en Ron, jullie gaan dus dansend de feestdagen in. Wat gezellig. Hier alles redelijk goed, liefs van Candida

• 21 December 2014 - 20:23

Thijs:

Ha Annet en Ron!

Gaan jullie een warme kerst en oud en nieuw tegemoet! Geniet er nog lang van!

• 21 December 2014 - 22:01

Gisele:

He feestgangers, hier staat de kerstboom te fonkelen en waait de wind om het huis. Koud is het nog niet. Iedereen min if meer doorgedraaid vanwege werk en studie...... Nu hebben de meesten rust ( arme amete)
    Even tijd voor de mensen om ons heen, al is het nooit genoeg........
    Leuk om te lezen welke avonturen jullie meemaken. Misschien kan je me wat pasjes aanleren Ron? En hopelijk krijg ik er een paar woorden bij naast mijn ' een wit paard'. Kom maar op ik sta er voor open.
    Liefs van mij, Gisele

• 21 December 2014 - 22:38

Thila Berntsen:

Vandaag jullie blog uit de stad met de goede luchten,die je met moeite gaat verlaten!!
    Niets is helemaal goed en niets is helemaal spijtig.......dat maken we op uit je verslag
    En vanmorgen zei een psychiater dat min of meer bij een zeer goede boekbespreking!
    Blij met jullie blog. Benieuwd hoe spannend die boottocht was!?weer ziek?
    Vele details komen later wel
    We stuurden een e-mail. Aangekomen ?om te zeggen dat het pak uit Cusco hier staat!
    Intussen op weg naar Sao-Paulo? Goede kerstdagen samen met vrienden daar
    Het lijkt ons dat jullie reis vlg planning ,min of meer, verloopt. Geweldig toch!
    Wij kijken uit naar vrijdag: taken verdeeld en elkaar weer zien is het belangrijkst!
    Geen kou ,geen sneeuw hier! Het kabinet wankelde.......wij niet!
    We legden een paar vrienden-en familie-bezoekjes af . Morgen komen Marie-Christien
    en Frank hier. Veel groeten en liefs! Goede reis verder. H. en Th.

• 22 December 2014 - 09:41

Bauke, Nadja, Jesse En Norèn:

Ontzettend leuk om jullie reis op deze manier te kunnen volgen!!
    We wensen jullie daar ook een fijne kerst en feestdagen toe! Tot snel...xx

• 22 December 2014 - 16:14

Harry Berntsen:

De kerstkoorts nog op lage pit,,bladruimen zonder handschoenen en de haard op snoezeltemp,de kamermuis heeft zich weer buiten gevestigd student ook.Jullie stralen een volmaakte vredigheid uit
    in je verre wereld van heen en weer waarin we ons graag laten meevoeren Fatima is met 3 naar Parijs en komt 2e kerstdag hier'Het diner is op meerdere plaatsen in voorbereiding.

Af en toe uit je schatkist Sipan opgedist ........In voorbereiding van jullie verhalen .......
    Bij jullie foto : Bueno Navidad Goede reis Lieve Groet Wij twee-en

• 23 December 2014 - 11:16

Lies En Nelline:

Lieve Annet en Ron,

Wat een lieve, mooie foto van jullie. Fijn om zo lang op reis te zijn! Volgens mij zijn jullie het nog lang niet zat. Ik heb na 2 weken werken nu weer 2 weken kerstvakantie, dus dat is ook wel te doen.... Ik ben benieuwd of jullie echt kerst hebben daar; wij zijn aan de kerstlegpuzzel begonnen;-)

liefs Lies en Nelline

• 24 December 2014 - 14:07

Nicoline:

lieve Ron en Annet, hele fijne kerstdagen en alvast een goed oud en nieuw van Henk en mij. We genieten mee van jullie verhalen. Ik zoek telkens op de kaart op waar jullie zitten. leuk om te doen. Jullie hebben al heel veel gezien en meegemaakt, fantastisch. heeft Ron nog in het ziekenhuis kunnen rondkijken? Wij gaan vanavond kerst vieren bij Cees en hopelijk komt de rest ook, er heerts nog steeds een griepvirusje hier in het land. Mooie voortzetting van jullie reis. Liefs Nicoline en Henk.

• 24 December 2014 - 17:39

Noor En Ghada:

Hoi daar lieve luitjes! Wij zitten in jullie huisje met de Wories gezellig aan de chips en grill worst! Langs deze weg doen wij jullie een warme kerstgroet! Very happy healthy wealthy and wise new year!! Dikke kus