Buenos Aires zonder kerstbomen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van RonenAnnet - WaarBenJij.nu Buenos Aires zonder kerstbomen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van RonenAnnet - WaarBenJij.nu

Buenos Aires zonder kerstbomen

Door: Annet

13 December 2014 | Argentinië, Buenos Aires

We zitten aan tafel bij Nicholas, hij is onze Argentijnse gastheer in deze airbenb: een huis rond een patio met onze kamer en eigen dakterras met cactusplanten en poes Emma. Leuk om alle reacties te lezen, en te weten waar ieder mee bezig is in een niet-reizend bestaan. We koken al twee dagen weer zelf - heerlijk - met de Indiase kruiden die Nicholas van zijn recente reis uit India meebracht. Hij is net zo'n reiziger als wij, en architect, dus we hebben veel te bespreken. Op zijn advies gaan we morgen op de fiets door de parken van Buenos Aires rijden (met helm?) en volgend weekend een uitstap maken met de boot naar Uruguay. Dat land ligt hier aan de overkant, een uur varen, ontdekken wij ook nu pas... We doen het rustig aan in deze enorme stad. Als we iets willen bezoeken komen we steevast in het verkeerde gebouw uit omdat bordjes ontbreken; het paleis van Justitie zagen wij aan voor theater Colon, en de kolos langs de grote avenue bleek niet het Museum voor Bel Arts maar de universiteit. De kerst laat de Argentijnen veel meer koud dan de Peruanen. Groene kerstbomen zien we niet of ze vallen weg tegen de enorme platanen en andere loofbomen in vrijwel iedere straat. De jongere generatie is niet zo met religie bezig volgens Nicholas. We lopen af en toe tegen de Argentijnse paus aan die de Argentijnen toespreekt vanaf een poster We hebben na de basics in Peru het gevoel in een Europese stad te zijn. De wijk waarin we nu wonen heet Palermo en is hip en hot: veel nieuwe winkels designers en cafeetjes. Als de bomvolle metro ons uitgespuwd heeft kunnen we hier letterlijk weer ademhalen en ' naar huis' lopen.
Volgende week begin ik aan een cursus Spaans in de ochtenden. Ron is het gelukt om de afdeling microbiologie in het enorme staatshospitaal te vinden en een afspraak te maken met zeer verbaasde maar hartelijke collega's. We blijven tot aan de Kerst in deze stad, waar we het mooie nog van moeten ontdekken. Een Milonga bij toeval binnenlopen is wel erg leuk: vrij tango dansen, voor wie dat kan en de juiste hooggehakte schoenen aanheeft...
Hasta luego, Annet en Ron

• 13 December 2014 - 10:32

Patricia Van Der Haak:

hoi Ron en Annet,

Wat een heerlijk verhaal. En wat leuk dat jullie via Airbnb logeeradressen regelen. Heb ik ook al een paar keer gedaan en bevalt me prima. Uruquay schijn erg mooi te zijn dus ik kijk alweer uit naar jullie volgende reisverslag. Als ik jullie voor die tijd niet meer spreek: een heel goede kerst!!

liefs
    Patricia

• 13 December 2014 - 11:52

Marnix:

Hoi Ron en Annet,

Groetjes vanuit een koud, nat en winderig Nederland. De kerstsfeer is nog ver te zoeken, maar we proberen door het leggen van een Jan van Haasteren puzzel de sfeer in huis te halen. De afgelopen maand zijn wij ook op reis geweest; een weekendje op Tiengemeten (eiland in de Haringvliet) en afgelopen weekend naar Norderney (een Duits waddeneiland), niet zo exotisch als jullie bestemmingen maar wel prachtige, natte natuur.
    Ik ben erg benieuwd naar foto's van Ron op zijn hooggehakte schoenen, als hij die niet mee heeft, moet je wellicht een dansje met Braziliaan wagen. Je moet toch vooral genieten van de couleur locale in alle vormen, geuren en kleuren. Ik wens jullie nog veel mooie belevenissen.

Boas Festas, Lily-An en Marnix

• 13 December 2014 - 13:35

Manja:

lieve Annet en Ron,
    goed hoor, even de tijd nemen voor zo'n wereldstad, inclusief taal en werkcontact, mooi of niet. En Ik heb nog steeds niet echt het gevoel dat jullie zo ver weg zijn, maar dat komt omdat wij zelf nog regelmatig op de camping zijn en ook dit jaar weer betrekkelijk laat terug. We gaan het nooit leren. Het opruimen ging behoorlijk voorspoedig, en wat doen wij: weer extra klussen. haha. Het wordt almaar beter. Dus weer pas eind november thuis, en Jan zelfs pas op 4 december. We vinden het niet erg, want dat stukje België is ons wel echt aan het veroveren.
    Ik zit nog in de sfeer van: lekker nog even een oliebol bij Ron en Annet halen. En jullie schrijven over tango in Buenos Aires. Wij gaan morgen naar Dayna Kurtz. Onze wintergeneugtes. Gisteren met Paula in Utrecht gegeten en over jullie reis verteld. Ze heeft in Equador en Suriname gewoond en er ook al veel over verteld. Jullie zouden best wat uit kunnen wisselen. Tot later,
    liefs, Manja

• 13 December 2014 - 14:56

Candida:

Wat bijzonder om jullie zo te volgen, een goede reis verder, liefs ook van Luuk Candida

• 16 December 2014 - 12:05

Lies:

Lieve Annet en Ron,
    Van jullie verhalen krijg ik het vanzelf weer warm. Vanochtend voor het eerst sinds ik thuis ben in Amelisweerd gewandeld in de zon èn de kou. Nederland is toch ook wel leuk! Veel liefs, Lies

• 17 December 2014 - 13:59

Patricia B:

Eigenlijk vind ik zo'n blog een onding. Jullie zitten maar van die mooie praatjes en plaatjes in de ether te slingeren. En ik iedere keer maar weer voelen wat een verschrikkelijk saai en suf rotleven ik heb. Jullie worden bedankt!
    De groeten!
    P

• 17 December 2014 - 22:36

Annet En Ron:

Ha patries, misschien helpt het te weten dat het hier stikheet is en nog warmer wordt....dat het verkeer langs dit huis dendert, dat Annet iedere dag (deze week) om 7 uur een bomvolle metro induikt en dat Ron er dan ook uit moet om de voordeur te openen...zo erg is het ook!

• 18 December 2014 - 12:57

Anneloes:

Dag Annet en Ron,

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Alleen van die zonnige foto's word ik al helemaal vrolijk! Hier bijna kerstvakantie. Heerlijk! Gister met Leon een heerlijke lekkernij gemaakt voor het kerstdiner op zijn school: sprinkhanen (zijn idee uiteraard!) in chocola. Misschien hebben jullie die daar ook wel eens mogen proeven?

Geniet nog van jullie tijd daar samen met alle onverwachte wendingen, mensen en plekken.

Alvast een heel goed 2015!

Hartelijke groeten,

Anneloes, José en Annelies