Lima, stad zonder dakgoten - Reisverslag uit Lima, Peru van RonenAnnet - WaarBenJij.nu Lima, stad zonder dakgoten - Reisverslag uit Lima, Peru van RonenAnnet - WaarBenJij.nu

Lima, stad zonder dakgoten

Door: Ron en Annet

28 November 2014 | Peru, Lima

Dag volgers, we zijn in Lima, en voelen ons thuis deze 3 dagen. We kunnen in deze stad ( 9 miljoen) onze weg vinden tussen twee wijken: het oude centrum en de toeristenwijk MIraflores. Daar tussen ligt 5 km die of met een oude dieselbus of via een electrische bus te overbruggen is. Welk transport we ook kiezen, het kost een uur. En we houden van hoofdsteden, want er is veel afwisseling, Stadion van Peru gezien, Selim! Overal kerstverlichting intussen in de hotels en wnkels, dat herinnert ons af en toe aan november! Klooster van Sint Fransiscus is groots, en met Spaanse tegels bekleed. Tango-demonstratie in de avond, we liepen toevallig binnen. Erg gezellig en variatie van beginners tot topklasse. Het filmpje is de topklasse!
We gaan vandaag weer op pad, nu richting Nazca met een luxe bus. Nazca heeft bijzondere tekeningen in het landschap, erg lang geleden gemaakt, Hoe? dat moeten we zien! We zijn het reizen nog lang niet beu.

Dear readers of our Bitacora (is a ship-notebook), we are well in LIma, its a big big city, not as scary as I thought, but not very good air so near to the ocean- in the neighbourhoods we stroll we find busy working people, museums, tango and very good food! This is an impression on the video.

• 28 November 2014 - 17:06

Caroline:

Hallo reizigers,

Vreemde stad Lima vond ik zelf. Enorme tegenstellingen en enorm vol! Lima ligt natuurlijk ook relatief hoog. Geen last van hoogteziekte meer Ron? Gewoon rustig acclimatiseren, en tempo omlaag.
    Ik ben benieuwd naar het filmpje, wat ik nog niet kan zien. Hebben jullie zelf ook meegedaan aan de tango?
    Veel plezier ! Groetjes, Caroline

• 28 November 2014 - 17:29

caroline, lima is zeeniveau dus het acclimatiseren gaat zeer goed nu, het regent hier nooit ( zeggen ze), het filmpje komt later, wat betreft Tango : eerst kijken hoehet moet ( kan) en in Buenos Aires gaan we ( ik) oefenen.

groetjes ron en annet

• 28 November 2014 - 19:54

Caroline:

Je hebt helemaal gelijk. Alleen het vliegveld ligt hoog. Fijn om te horen dat alles weer goed is met jullie.

• 28 November 2014 - 23:17

Felix:

jullie verslagen gelezen. Mooi dat je in lima kunt bijkomen van eerdere avonturen.
    Ook de foto's gezien. Jullie maken het goed. veel plezier met jullie volgende avonturen. groet felix

• 30 November 2014 - 16:04

Thijs:

Heerlijk Annet en Ron, avontuurlijke vakantie hoor. Las laatst wat mensen op vakantie allemaal wel ondernemen wat ze thuis nooit zouden durven. lange busreizen, gevaren, hoogtes opzoeken...Ging echt over jullie. stoer hoor, koop t avontuur niet af met taxis, vliegreizen en dure hotels! (dat doen we wel weer als we thuis zijn, haha). Zoek t op, geniet ervan! En je weet t he: a tango can either break your heart, or save your life. liefs, Thijs