zomer in Guayaquil - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van RonenAnnet - WaarBenJij.nu zomer in Guayaquil - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van RonenAnnet - WaarBenJij.nu

zomer in Guayaquil

04 November 2014 | Ecuador, Guayaquil

Warm is het, nu lekkere wind in de avond. Flanerend over de boulevard kijken we over de hoofden heen. Vooral gezinnen met kinderen die ons vermaken, ze kijken naar ons, maar niet zo openlijk als dat gebeurde in China! De waterverkopers moeten buiten de hekken blijven. Securidad en politie is erg opvallend aanwezig...Zo liepen we een heuvel op, tussen kleurrijke houten huizen door waar deze stad ooit begon. Alles mooi opgeknapt en salsa-muziek uit de ramen. Maar slechts een deel van Las Penas is voor ons toegankelijk, achter een hek ligt de wijk zoals die altijd was, geen bestrating, oude houten krotten, zo ruikt armoede. We mogen er niet in. De stad was rustig vanwege een nationale feestdag. Wij weerstaan de middaghitte, vergaten onze petjes. Het is goed starten hier, veel extra uren om bij te komen van lange vlucht. Ontbijt met vers meloensap in pastelleria naast ons hotel. We verheugen ons op morgen : naar de Galapagos. Hoe werkt internet in de stille oceaan? Saldudos en chiao , (adios zeggen ze hier niet.) p.s.snoertje vergeten om foto's op deze blog te zetten. Van de leguanen in het park dus geen plaatje...ze zijn prachtig.

• 04 November 2014 - 08:59

Marnix:

Tot mijn verrassing kreeg ik vanochtend de link naar dit reisverslag in mijn mail. Leuk om jullie te kunnen volgen. Ik wens jullie een mooie ontdekkingsreis en ben benieuwd naar jullie reisverhalen en foto's.

Saludos terug vanuit een erg herfstig Nederland. Gelukkig scheen op de natuurwerkdag de zon uitbundig.
    Marnix

• 04 November 2014 - 13:36

Thijs De Boer:

Leuk om te lezen! Ook erg benieuwd naar het beeld :)